مرد هندی که 30 ساله مجسمه است

  • احمد احمد آقا
  • چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸
  • ۱۱:۲۵

مرد هندی که 30 ساله مجسمه است

او شش ساعت در روز به طور مداوم بی حرکت و ساکن می ایستد، مردم زیادی تلاش می کنند تا او لبخند بزند، حرکتی کند و یا لاأقل تغییر کوچکی در حالت ایستادن خود بدهد. اما تا به حال هیچ کسی نتوانسته قدرت فوق العاده ی او را برای ایفای نقش یک “مجسمه” در هم بشکند.

1500643245 jazzaab net مرد هندی که 30 ساله مجسمه است

 عبدالعزیز اهل کشور هند است و یک شغل عجیب دارد. او بیش از ۳۰ سال است که به عنوان یک مجسمه ی زنده کار می کند و همه ی تلاش او این است که یک مجسمه ی ایده آل و خوب باشد.

او شش ساعت در روز به طور مداوم بی حرکت و ساکن می ایستد، مردم زیادی تلاش می کنند تا او لبخند بزند، حرکتی کند و یا لاأقل تغییر کوچکی در حالت ایستادن خود بدهد. اما تا به حال هیچ کسی نتوانسته قدرت فوق العاده ی او را برای ایفای نقش یک “مجسمه” در هم بشکند.

 مردم محلی به او لقب “مجسمه ی هند” را داده اند. او از سال ۱۹۸۵ میلادی و پس از مدت کوتاهی که به عنوان نگهبان در استراحتگاه  VGP Golden Beach در چِنای هند کار می کرد، به این شغل عجیب روی آورد.

 

1500643248 jazzaab net مرد هندی که 30 ساله مجسمه است

مدیر او در آن زمان سفر کوتاهی به انگلستان داشت، او به شدت به شیوه ی عملکرد گارد سلطنتی انگلستان در خارج از کاخ باکینگهام علاقه مند شد و تصمیم گرفت شبیه آن را در محل زندگی خودش اجرا کند. بنابر این نگهبانان تحت آموزش های سخت و سنگینی قرار گرفتند و از میان همه ی آن ها عبدالعزیز بهتر از همه کارش را انجام میداد. نگهبانان نمی توانستند حرکت کنند، حرف بزنند، و یا لبخند بزنند و حتی برای مدت چهار ساعت دور کردن مگس از روی صورت هم ممنوع بود.

1500643251 jazzaab net مرد هندی که 30 ساله مجسمه است

روزهای اول عبدالعزیز علاقه ای به این کار نداشت، اما ترس از دست دادن شغل او را برآن داشت تا در مجسمه بودن سنگ تمام بگذارد.

این مجسمه ی زنده حتی پلک هم نمی زند و شش ساعت کاملا بدون حرکت است، این در حالی است که گارد امنیتی باکینگهام هر دو ساعت یک بار استراحتی به خود می دهند. برای خنداندن و یا به حرکت واداشتن این نگهبان سرسخت جایزه ی ۱۰ هزار روپیه (۱۵۵ دلار) تعیین شده است.

 او برای این که ایستادن طولانی مدت آسیبی به جسمش وارد نکند، در ساعت های بیکاری و استراحت ورزش می کند و از رژیم غذایی خاصی پیروی می کند و یوگا انجام می دهد.

1500643254 jazzaab net مرد هندی که 30 ساله مجسمه است

عبدالعزیز از جمله مشاهیر هند است که در سایر کشورهای آسیایی از جمله سنگاپور و مالزی هم او را می شناسند. بعضی از بازیگران بالیوود هم به چِنای هند می آیند تا او را از نزدیک ببینند و شاید بتوانند مقاومت این مجسمه ی زنده را با شِگردی هنرمندانه در هم بشکنند، اما تا کنون نتوانسته اند.

عبدالعزیز به تازگی در فکر بازنشستگی است، او می خواهد افرادی را آموزش دهد تا جای او را بگیرند، او از بین ۵۰ کاندید یک نفر را انتخاب خواهد کرد.

منبع: جذاب

  • نمایش : ۱۹۶
  • آیدا

    سلام  . وب سایت ما هم بیاین میتونیم تبادل لینک کنیم rahatchat.com

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی