طرز تهیه سس پستو خوشمزه و کاربردی

  • احمد احمد آقا
  • دوشنبه ۸ دی ۹۹
  • ۱۳:۵۲

مواد لازم برای سس پستو

دانۀ کاج Pine nuts:نصف پیمانه
ریحان تازه:4 پیمانه
پنیر پارمزان رنده شده:نصف پیمانه
سیر:1 حبه
نمک و فلفل:به میزان لازم
روغن زیتون :نصف پیمانه

طرز تهیه سس پستو

ابتدا فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید بعد دانه های کاج یا گردو را روی سینی بریزید و به مدت 5 الی 8 دقیقه در فر بگذارید تا بو داده شود و طلایی رنگ شود.

بعد دانه ها را از فر خارج میکنیم و میگذاریم تا خنک شود.

سپس دانه ها را با پنیر ، سیر ،ریحان و مقداری نمک و فلفل در غذا ساز بریزید تا کاملا مخلوط و له شوند

و اگر هم دوست داشته باشید دانه های کاج مثل کرانچی شود میتوانید در هنگام مخلوط کردن و خرد کردن مواد از له شدن آن جلو گیری کنید.

روغن زیتون را هم به بقیه مواد داخل غذا ساز اضافه کنید و سرعت را کم کنید تا سس با روغن مخلوط شود و کاملا یکدست شود.

این سس را میتوانید به مدت 3 روز در یخچال نگهدارید و برای پاستای پخته شده سرو کنید.

همچنین بخوانید:

دمپختک

غذاهای خوشمزه با سویا

“زرشک پلو با مرغ” ، طعمی اصیل در میان غذاهای ایرانی

موارد استفاده از سس پستو

یک قاشق پستو را روی تخم مرغ نیمروی هم زده بریزید. به جای نمک و فلفل، با یک قاشق پستو و پنیر به تخم مرغ خود طعم منحصر به فردی بدهید. اگر پستوی شما غلیظ است و نمی توانید هم بزنید یک قاشق روغن زیتون یا آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود. برای اینکه خوشمزه تر شود، وقتی تخم مرغتان هنوز داغ است پستو را به آن اضافه کنید.

 پستو را با املت ترکیب کنید. می توانید یک قاشق پستو را به تخم مرغ های خام قبل از هم زدن اضافه کنید. هم بزنید تا وقتی که پستو کاملا با مواد املتتان ترکیب شود و سپس مثل همیشه آن را بپزید. می توانید مقدار کمی از پستو را قبل از سرو روی املت خود بریزید.

 پستو را روی نان تست صبحتان بمالید. پستو می تواند جایگزین خوشمزه و سالم تری برای کره و مربا روی نان تست باشد. می توانید این کار را با نان های صبحانه دیگر هم انجام دهید و جای پنیر خامه ای را با پستو عوض کنید.

ستو را به پاستای پخته تازه بیفزایید. پاستا را پخته و آن را کاملا آبکشی نمایید. اجازه ندهید پاستا سرد شود، آن را سریع داخل یک کاسه تمیز بریزید و یک چهارم پیمانه پستو را داخل آن ریخته و کاملا مخلوط کنید. وقتی پاستا ها به رنگ سبز درآمدند و با پستو پوشیده شدند فورا آن را میل کنید.

 پستو را با یک کاسه سوپ ترکیب کنید. سوپ گوجه، سوپ سیب زمینی و بسیاری از سوپ های گیاهی دیگر با پستو طعم بهتری پیدا می کنند. یک قاشق پستو را با یک کاسه سوپ ترکیب کنید یا پستو را روی سوپتان بریزید. حتی می توانید هنگام پخت پستو را به مواد سوپتان اضافه کنید تا سوپ کاملا عطر و طعم پستو را بگیرد.

پستوی رقیق را روی مرغ پخته یا استیک به عنوان سس بریزید. یکی دو قاشق آب به پستو اضافه کنید تا رقیق شود. مرغ و استیکتان را به هر شکلی که دوست دارید برش دهید و در بشقاب بگذارید. سپس قبل از سرو پستو را روی آن بریزید. سس پستو طعم متفاوتی به گوشت شما می دهد. برای تزئین هم می توانید از پستو استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد سس پستو

سس پستو جزو سس و رب میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
سس پستو را می توانید در وعده صبحانه - سرو کنید .

منبع :سس پستو سایت نمناک

  • نمایش : ۱۷۸
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی